Omawiając krajobrazy Polski zaczęliśmy od najbliższej okolicy. Najpierw udaliśmy się na lekcję terenową, w czasie której opisywaliśmy krajobraz, zorientowaliśmy mapę oraz oceniliśmy wygląd okolic szkoły. Uczniowie kl. 5 jednogłośnie uznali, że najbardziej zaniedbanym miejscem jest teren od strony północnej, na którym znajduje się opuszczony dworek. Nauczycielka – p. J. Lewicka poprosiła uczniów, aby oprócz opisu krajobrazu i mapy, przygotowali nowy plan zagospodarowania tego terenu, by był on ładniejszy, bardziej użyteczny i przyjazny mieszkańcom. Swoje pomysły piątoklasiści zaprezentowali w formie makiety. Znalazły się tu m. in. hala sportowa, siłownia, park, tężnia solankowa, amfiteatr, basen, pole biwakowe a nawet szkolna stołówka. Prace były ciekawe, estetyczne, wykonane z zastosowaniem różnych materiałów. Może kiedyś któryś z tych niebanalnych projektów uda się zrealizować… 🙂