Menu Zamknij

Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.


Od momentu dostarczenia do szkoły sprzętu z projektu Laboratoria Przyszłości nie było tygodnia, w którym nie korzystalibyśmy z tych pomocy dydaktycznych i sprzętu.


Bryły– uczniowie klasy szóstej i ósmej mieli już okazję by rozwijać swoją wyobraźnię przestrzenną i poznawać własności graniastosłupów i ostrosłupów z wykorzystaniem modeli tych brył. Dzięki wyjmowanym siatkom łatwo mogli rozróżnić pojęcia pola i objętości bryły.


Nici i igły – posłużyły na zajęciach innowacji „Nitką wyszywane” z  haftu matematycznego, które odbywały się w ubiegłym roku szkolnym. Uczestnicy zajęć uczyli się operowania igłą i nitką, cierpliwie odtwarzali wzory na kartkach. W tym roku uczniowie klasy 5 sami również zostali wprowadzeni w świat haftu matematycznego – zajęcia z szycia odbywały się na technice, przy omawianiu tematów związanych z włóknami.


Zestawy do budowy obwodu elektrycznego – zestawy konstrukcyjny wykorzystywaliśmy podczas lekcji techniki oraz fizyki. Wykorzystując elementy zestawu budowaliśmy obwody elektryczne z wykorzystaniem modeli urządzeń elektro-mechnicznych.


Wypalarka do drewna – wystarczyło nieco cierpliwości i kreatywności, żeby nasi podopieczni przy użyciu prostego pirografu i krążków drewna stworzyli niezwykłe prace. Sami uznali, że wykonywanie takich medali to świetne zajęcie, wymagające pomysłowości i staranności, ale można osiągnąć świetny efekt. Przy okazji pracy z tym urządzeniem omówione zostały ważne zasady BHP, zwłaszcza, że wszyscy uczniowie po raz pierwszy trzymali dłoni wypalarkę.


Drukarka 3D – w ramach nabywania nowych umiejętności obsługi drukarki 3D nasi uczniowie wzięli udział w pokazie przeprowadzonym przez eksperta, dzięki któremu poznali zasadę działania urządzenia oraz obserwowali proces drukowania modeli 3D. Wykorzystaliśmy tę umiejętności m.in. do wydrukowania ozdób świątecznych.


Klocki Lego Education Spike Prime i Essential – zajęcia z wykorzystaniem klocków miały na celu rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia poprzez tworzenie własnych projektów, pobudzanie uczniów do refleksji na temat zdolności, zainteresowań, predyspozycji zawodowych i uzdolnień.


Pistolety do kleju na gorąco – dzięki niemu wychowankowie doskonalili sprawności manualne, kształcili umiejętność układania kompozycji, tworzyli „pana Stopa”, ozdoby świąteczne czy niezwykłe prace plastyczne.


Sprzęt nagłośnieniowy z mikrofonem, aparat cyfrowy – podopieczni nabywali umiejętności ruchowych przy muzyce, kształcili umiejętność występu na scenie, śpiewu przez mikrofon, poprawiali dykcję i modulację głosu. Dokumentację naszych działań realizujemy wykorzystując do tego sprzęt fotograficzny.


Gofrownice, tostery, talerze i sztućce – z okazji Dnia Chłopaka uczniowie klasy 6 postanowili przetestować gofrownice. Biesiadowali przy samodzielnie wykonanych gofrach, co zdecydowanie umiliło im nocleg w szkole. Na zajęciach techniki dotyczących prawidłowego żywienia uczniowie w praktyce ćwiczyli zasady savoir vivre’u dotyczącego prawidłowego nakrycia stołu i układania sztućców.


Laminarka – dzieci i nauczyciele za pomocą laminarki zabezpieczali ozdoby jesienne, świąteczne, które ozdobiły nasze szkolne okna. Dzieci podczas wycinania zalaminowanych prac kształciły umiejętności manualne.


Skip to content