Zanim przeczytacie lekturę, przygotujcie pudełka. W czasie czytania wkładajcie do nich różne przedmioty, które będą miały znaczenie dla bohaterów „Syzyfowych prac” – takie polecenie otrzymali od swojej polonistki, p. Joanny Lewickiej, uczniowie klasy 7. Dzięki temu uważnie czytali niełatwy tekst S. Żeromskiego, przygotowywali różne rekwizyty, które utrwalały pamięć o wydarzeniach, np. słownik polsko – rosyjski (w szkole pod zaborami mówiono wyłącznie po rosyjsku), woreczek mąki (zapłata za edukację Marcinka), serce i kwiaty (znak miłości do Biruty). Kolejnym etapem pracy było dołączenie niektórych notatek z lekcji oraz zaprojektowanie okładki kolejnego wydania książki – na wieczku pudełka. Uczniowie wykazali się kreatywnością i niezwykle sumiennie wykonali zadanie. Efekty ich pracy mogliśmy podziwiać na szkolnej wystawie.