-to tytuł innowacji pedagogicznej, realizowanej przez p. Joannę Lewicką na lekcjach języka polskiego w starszych klasach szkoły podstawowej. Jej głównym celem było zmotywowanie uczniów do uważnego czytania lektur obowiązkowych.
W okresie realizacji innowacji uczniowie wykonywali wiele kreatywnych i twórczych działań, wymagających współpracy oraz zaangażowania emocjonalnego, były to między innymi: lektura na wieszaku, teatrzyk lalkowy, lapbook, lektura w pudełku. Na zdjęciach można zobaczyć kolejne formy pracy:
- stacje zadaniowe z „Kamieni na szaniec” (uczniowie tworzyli piramidę wartości bohaterów, wypisywali ich akcje, redagowali ogłoszenie, a także robili pieczątkę z ziemniaka)
- makietę ukazującą tułaczkę Skawińskiego – bohatera noweli „Latarnik” (praca Pauliny i Wiktorii)
- profil postaci fikcyjnej – bohatera „Quo vadis” (umieszczony na platformie classtools.net./facebook); realizując ten projekt wielu osobom doskonale udało się wejść w rolę bohatera i w jego imieniu stworzyć dziennik; po mistrzowsku z tego zadania wywiązała się Amelia Chrząszcz, tworząc profil Petroniusza.
Uczenie się poprzez działanie i przeżywanie daje najlepsze efekty. Ponadto jest to też doskonała okazja do dobrej zabawy.