24 października tj. w czasie Światowego Dnia Origami na zajęciach matematyki uczniowie wraz z p. E. Rajtar budowali bryły bez kleju. Z kwadratowego arkusza papieru stworzyliśmy moduły do sześcianu. Wykorzystywanie origami na zajęciach matematyki pobudza nie tylko wyobraźnię, ale pozwala również odkryć świat matematyki w zupełnie innym wymiarze. Dla uczniów była to lekcja ćwiczenia się w cierpliwości i uważnego wykonywania instrukcji oraz doskonalenia sprawności manualnej. Ci, którym zależało na złożeniu bryły swoją pracę kończyli na korytarzu, podczas przerwy, budząc zaciekawienie młodszych kolegów.
Origami to sztuka składania papieru, która narodziła się około 700 roku w Chinach. Nazywana jest obecnie japońska sztuką składania papieru, gdyż to właśnie Japończycy dokonali największego rozwoju tej techniki. Początkowo z origami tworzono dekoracje na ceremonie religijne, jednak z czasem stało się ono powszechną rozrywką i prawdziwą sztuką. Nic zatem dziwnego, że w Japonii dzieci uczą się origami w szkole.
Origami uczy cierpliwości i wytrwałości. Ćwiczy precyzję, koncentrację oraz wykonywanie zadań według ściśle określonej instrukcji. Jest to także wspaniałe narzędzie do kształtowania wyobraźni przestrzennej.