Menu Zamknij

Wycieczka do Wieliczki i Krakowa

W dniach 28-29 maja odbyła się wyczekiwana przez wszystkich uczestników wycieczka szkolna klas 6-8, którą zorganizowała p. J. Lewicka. W pierwszym dniu relaksowaliśmy się w Tężni Solankowej, a następnie zwiedzaliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce. Pokonując ok. 800 schodów, przeszliśmy poziomami I-III, poznaliśmy warunki pracy górników oraz wysłuchaliśmy ciekawych opowieści naszej przewodniczki. Wszystkich zachwyciła Kaplica św. Kingi, duże wrażenie zrobiły zwłaszcza żyrandole wykonane z solnych kryształów.

Po zakwaterowaniu w krakowskim hostelu udaliśmy się na wieczorny spacer po Kazimierzu – dawnej dzielnicy żydowskiej. Zobaczyliśmy Starą Synagogę oraz kościół paulinów na Skałce, atrakcją były również zapiekanki kupione w słynnym Okrąglaku oraz nadwiślańskie bulwary.

Środę rozpoczęliśmy od wizyty w prywatnych apartamentach królewskich na Wawelu, następnie Trasą Królewską przez Katedrę i Smoczą Jamę dotarliśmy na Rynek. Tutaj podziwialiśmy słynny ołtarz Wita Stwosza w kościele Mariackim. Obiad zjedliśmy w Jamie Michalika – najsłynniejszej polskiej kawiarni artystycznej. Ostatnim punktem naszej wycieczki był pobyt w urokliwym krakowskim ZOO, gdzie pięknie powitały nas wyjątkowo aktywne tygrysy i jaguary, rozbawiły flamingi a pożegnały ryczące lwy. Pewnie na długo zostaną w naszej pamięci nie tylko ważne obiekty z „Listy UNESCO”, ale też różne zabawne sytuacje. Pogoda dopisała, humory również J