Menu Zamknij

Wycieczka integracyjna klasy 8

W dniach 5.06- 6.06. 2023 uczniowie klasy 8 pod opieką wychowawczyni p. Bożeny Zarzyki i pedagoga p. Wioletty Burdziak- Zabłotny wybrali się na wycieczkę do Soliny.  Najpierw był spacer Koroną Zapory. Chłopcy szczególnie zainteresowali się żerującymi rybami: ogromnymi karpiami (nawet 20 kg), leszczami, kleniami, które z góry obserwowali i podziwiali. Potem był rejs statkiem  po Jeziorze Solińskim. Kapitan w ciekawy sposób przybliżył historię powstania zapory oraz na bieżąco informował o tym, co widoczne było za burtą. Następnie był czas na rekreację i zakup pamiątek.

Resztę dnia i noc uczniowie spędzili w Zwierzyniu. Pogoda sprzyjała, było ciepło i świeciło piękne słońce, więc uczniowie rozegrali mecz piłki nożnej i  siatkówki.

Niewątpliwą atrakcją były dmuchane kule bumper ball, które zapewniają całkowite bezpieczeństwo, ponieważ wystają z nich tylko nogi. Zabawa była przednia, można było się zderzać, przewracać, a nawet grać w piłkę. Wszyscy mieli mnóstwo frajdy i radości.

Zmęczeni, ale zadowoleni po krótkim odpoczynku udaliśmy się do cudownego źródełka.  Według historii woda ma uzdrawiającą moc, pomaga na choroby oczu, płuc i nerek oraz przy dolegliwościach trawiennych i reumatycznych. Obok źródełka można podziwiać kamienną grotę poświęconą Maryi,  kapliczki oraz wielką figurę Jezusa z rozłożonymi na znak błogosławieństwa rękami. Wzdłuż szlaku prowadzącego do źródła znajduje się 14 stacji drogi krzyżowej.

Dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem i pieczeniem kiełbasek. Pełni wrażeń udaliśmy się na spoczynek. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Uherzec Mineralnych, aby przejechać się drezynami rowerowymi. Wbrew pozorom taka przejażdżka jest bardzo męcząca i wymaga wiele wysiłku, zwłaszcza, że trasa przejazdu to 8,5 km.

Kolejno pojechaliśmy do Centrum Kultury Foresterium i ruin klasztoru Karmelitów Bosych w Zagórzu. Zwiedziliśmy wystawy czasowe – podziwialiśmy rzeźby Radosława Tetrycza, byliśmy w XVIII w. sali zakonnika, w sali kinowej obejrzeliśmy film przybliżający historię klasztoru, oglądaliśmy ruchome obrazy malarskie, a w sali AR i VR przenieśliśmy się do innego wymiaru i odbyliśmy wirtualną podróż w czasie i przestrzeni, co było absolutnym zaskoczeniem dla wszystkich. Następnie udaliśmy się na wieżę widokową, skąd podziwialiśmy panoramę okolicy. Zmęczeni, ale pełni wrażeń  i zadowolenia wróciliśmy do domów.