Menu Zamknij

Monitor multimedialny i tablica interaktywna na lekcjach biologii i j. polskiego

Dzięki wykorzystywaniu w bieżącej pracy na lekcjach monitora multimedialnego i tablicy interaktywnej uczniowie mają możliwość przyswajania wiedzy i nabywania umiejętności w sposób aktywny. Sprzyja to koncentracji uwagi, a element rywalizacji przekłada się na efekty nauczania i sprzyja uczeniu się.  Na lekcjach korzystamy z multibooków i zasobów w nich zawartych m. in. filmów edukacyjnych, interaktywnych analiz tekstów i ćwiczeń językowych, nagrań audio. Najciekawsze i wyzwalające wiele emocji są lekcje z wykorzystaniem aplikacji edukacyjnej LearningApps, które pozwalają utrwalić zdobytą wcześniej wiedzę w atrakcyjnych formach. Uczniowie wykonując różnorodne zadania interaktywne np. pasujące pary, odsłoń obrazek, wykreślanki, krzyżówki, grupowanie i milionerzy mogą wykazać się znajomością lektur, zagadnień z nauki o języku, umiejętnością czytania ze zrozumieniem, a także wiedzą biologiczną np. dotyczącą układów człowieka i ich funkcjonowania (kl. 7), świata zwierząt (kl. 6), genetyki i ewolucji życia (kl. 8), budowy i czynności życiowych organizmów i wirusów (kl. 5).

Monitor multimedialny i tablica interaktywna dają możliwość aktywnego działania każdemu uczniowi, pozwalają uwierzyć w siebie i własne możliwości, ponieważ każdy uczeń znajdzie coś dla siebie, co wzmacnia poczucie własnej wartości i ma ważny aspekt wychowawczy.

Narzędzia multimedialne wykorzystywane są również na zajęciach świetlicowych. Jest to forma relaksu z wykorzystaniem gier i zabaw edukacyjnych, szybki sposób na powtórkę lub znalezienie potrzebnych informacji, a także szerokie pole do działań kreatywnych, pobudzających wyobraźnię i twórczość własną uczniów.

Skip to content