Menu Zamknij

Wycieczka do Krakowa i Ojcowskiego Parku

Wycieczka klasy IV, V i VI do Krakowa i Ojcowskiego Parku Narodowego pozostawiła w pamięci uczniów wiele pozytywnych wrażeń. Pomiędzy deszczową aurą trafiliśmy na dwa dni słonecznej pogody, która pozwoliła nam na podziwianie pięknych skał wapiennych ukrytych w soczyście zielonym lesie. Jaskinia Łokietka zaskoczyła nas swoimi labiryntami, a zamek w Pieskowej Skale i Maczuga Herkulesa zrobiły duże wrażenie. Pobyt w Krakowie rozpoczęliśmy od poznania zagadek fizycznych i chemicznych w Ogrodzie Doświadczeń. Uczniowie przechodzili przez kolejne stanowiska, na których byli zaskakiwani różnymi efektami zjawisk przyrodniczych. Pełni wrażeń wróciliśmy do starego Krakowa, odwiedziliśmy smoka i piękne Wzgórze Wawelskie. Pod opieką przewodnika przeszliśmy Traktem Królewskim do Kościoła Mariackiego. Na Rynku Głównym podziwialiśmy Sukiennice, piękne kamienice i kolorowe dorożki. Cały czas towarzyszyły nam gołębie. Schodząc do podziemnych części historycznego Krakowa uczniowie byli pod wrażeniem wyjątkowego miejsca, w którym cofnęli się w czasie i dzięki multimedialnym efektom mogli poczuć atmosferę minionych epok. Po ciekawym i bardzo aktywnym dniu wszyscy z radością pojechali do hotelu, gdzie rozpoczęły się wieczorne harce, niestety kontrolowane przez nauczycieli – opiekunów wycieczki, którymi były panie: Maria Siedlecka, Aneta Mąka, Bożena Zarzyka. Mimo nieprzespanej nocy uczniowie dzielnie pokonywali kolejne przeszkody na szlaku w Ojcowskim Parku Narodowym. Na spotkanie z nami przyszedł wyjątkowy gość – dyrektor Parku, który podarował dla szkoły, wraz z osobistą dedykacją, przewodnik turystyczny po Ojcowskim PN własnego autorstwa. Wróciliśmy do Trepczy późnym wieczorem zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z udanej wyprawy.